GB News banned from Welsh Parliament TV systems for ‘deliberately offensive’ broadcasts

The Senedd has banned GB News from its internal television system following a recent broadcast.

Former leader of UKIP and the Brexit Party, and GB News presenter, Nigel Farage said the decision showed “how terrible the Welsh Labor administration is”.

But the decision to ban GB News from Sent‘s television system is one for the Senedd Commission, not the Welsh Government.

A spokesman for the Speaker, Elin Jones, said the broadcast was “deliberately offensive, demeaning to public debate and contrary to the values ​​of our Parliament”.

The statement does not refer to any particular broadcast but notes that there are “several ongoing Ofcom investigations into the channel”.

Last month, the actor became a politician Laurence Fox was fired from the channel after he made a series of remarks about the journalist Ava Evansincluding: “Who wants to see that?”

GB News apologized in a statement published on X, formerly Twitter, and Ofcom has launched an investigation.

Presenter Dan Wootton, who appeared to be laughing during some of the segment on his show Dan Wootton Tonight, was suspended by the broadcaster.

Leader of the Welsh Conservatives, Andrew RT Davies, called the decision “a disgrace”, adding that it was “censorship and should worry us all”.

“People should be free to choose whether they want to watch GB News. It’s not for the Senedd to decide,” he added.

A spokesman for Ms Jones added that the commission would “discuss the issue at a future meeting”.

Staff and members of the Senedd who wish to view GB News can still do so online in the Senedd.

GB News has been contacted for comment.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *